Internet to miejsce bez dna, miliony stron, sklepów, portali społecznościowych, wpisów, artykułów, a gdzieś na końcu Twoja strona. Jak więc sprawić żeby ktokolwiek mógł odnaleźć Twoją stronę w wyszukiwarce? Jak zwiększyć ruch a zarazem przychody ze strony? Z pomocą przychodzi SEO i pozycjonowanie.
SEO (ang. Search Engine Optimization) to Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych. Jest to ogół czynności mających na celu zwiększenie pozycji strony w wyszukiwarkach poprzez jej odpowiednią budowę. Krótko mówiąc dzięki SEO dana strona www staje się bardziej przyjazna dla wyszukiwarek, dzięki czemu pojawi się wyżej w wynikach wyszukiwania. Optymalizację (on-page) można podzielić na dwie warstwy:
1) Optymalizacja treści znajdującej się na stronie:
– słowa kluczowe muszą znajdować się w treści strony (w różnych wariantach)
– słowa kluczowe powinny zajmować ok 4% wszystkich tekstów na stronie.
– tekst na stronie powinien być tak napisany aby był zrozumiały dla większości (unikajmy specjalistycznego słownictwa, chyba że są przedimotem pozycjonowania)
– cały tekst powinien być odpowiednio długi. Ważne aby content (treść) zajmował min. 30% całego kodu (HTML) strony.
– budowa tekstu powinna przypominać artykuł z gazety tzn. Tytuł główny, podtytuł, tekst właściwy, każda ilustracja powinna zostać podpisana, w stopce powinna znajdować się informacja odnośnie autorstwa itd.
2) Optymalizacja kodu html/css/js strony:
– Google woli strony które szybciej się wczytują (mniej ważą).
– Pisz stronę zgodnie ze standardami W3C
– Wyszukiwarki preferują proste adresy www (w adresach używaj słów kluczowych). Np. http://www.itcent.pl/oferta/pozycjonowanie-stron-www
– Zamieszczaj arkusze styli css w osobnych plikach (zmniejszaj stosunek contentu do kodu strony).
– Zmniejszaj ilość zapytań HTTP, czyli odwołań do plikuw z zewnątrz (.css, .js, obrazków).
– Polecamy pozycjonowanie stron, sprawdź koniecznie ich ofertę