Pozycjonowanie w Google

Pozycjonowanie stron jest jednym z najczęściej realizowanych przez nas zleceń. Właściwe miejsce w wyszukiwarce GOOGLE daje możliwość zwiększenia zysków firmy oraz pomaga w pozytywnym postrzeganiu przedsiębiorstwa przez obecnych jak i potencjalnych klientów firmy.

Pozycjonowanie stron przedsiebiorstw jest jednym z najczęściej realizowanych przez nas zleceń. Właściwe miejsce w wyszukiwarce GOOGLE daje możliwość zwiększenia zysków firmy oraz pomaga w pozytywnym postrzeganiu przedsiębiorstwa przez obecnych jak i potencjalnych klientów firmy.

 

Masz już stronę www ale nikt jej nie odwiedza?

Internet to miejsce bez dna, miliony stron, sklepów, portali społecznościowych, wpisów, artykułów, a gdzieś na końcu Twoja strona. Jak więc sprawić żeby ktokolwiek mógł odnaleźć Twoją stronę w wyszukiwarce? Jak zwiększyć ruch a zarazem przychody ze strony? Z pomocą przychodzi SEO i pozycjonowanie.

SEO (ang. Search Engine Optimization) to Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych. Jest to ogół czynności mających na celu zwiększenie pozycji strony w wyszukiwarkach poprzez jej odpowiednią budowę. Krótko mówiąc dzięki SEO dana strona www staje się bardziej przyjazna dla wyszukiwarek, dzięki czemu pojawi się wyżej w wynikach wyszukiwania. Optymalizację (on-page) można podzielić na dwie warstwy:

1) Optymalizacja treści znajdującej się na stronie:

– słowa kluczowe muszą znajdować się w treści strony (w różnych wariantach)

– słowa kluczowe powinny zajmować ok 4% wszystkich tekstów na stronie.

– tekst na stronie powinien być tak napisany aby był zrozumiały dla większości (unikajmy specjalistycznego słownictwa, chyba że są przedimotem pozycjonowania)

– cały tekst powinien być odpowiednio długi. Ważne aby content (treść) zajmował min. 30% całego kodu (HTML) strony.

– budowa tekstu powinna przypominać artykuł z gazety tzn. Tytuł główny, podtytuł, tekst właściwy, każda ilustracja powinna zostać podpisana, w stopce powinna znajdować się informacja odnośnie autorstwa itd.

 

2) Optymalizacja kodu html/css/js strony:

– Google woli strony które szybciej się wczytują (mniej ważą).

– Pisz stronę zgodnie ze standardami W3C

– Wyszukiwarki preferują proste adresy www (w adresach używaj słów kluczowych). Np. http://www.itcent.pl/oferta/pozycjonowanie-stron-www

– Zamieszczaj arkusze styli css w osobnych plikach (zmniejszaj stosunek contentu do kodu strony).

– Zmniejszaj ilość zapytań HTTP, czyli odwołań do plikuw z zewnątrz (.css, .js, obrazków).